Alusta vuoteen 2024

1.1.2013

Kuoro on merkitty yhdistysrekisteriin 28.10.1927, vaikka epävirallisesti kuorotoimintaa oli jo ennen tätä. Rohkeasti kuoro tunnettiin 20- luvulla nimellä Napsut, vaikka elettiin kieltolain aikaa.Sotien ajan toiminta oli luonnollisesti pysähdyksissä.  Elokuussa 1945 se käynnistyi voimallisena uudelleen. Kuoro on ollut onnekas, kun se 80- vuotisen toimintansa aikana on saanut laulaa hyvien johtajien johdattamana. Ennen kuoron nykyistä johtajaa, Markku Haavistoa,luotsasi kuoroa vuoden 2011 syksyyn saakka kuoron historian ensimmäinen naisjohtaja, Elina Koivula.Historiikin kuorosta on kirjoittanut Into Kangasniemi.

Vuoden 2012 alussa kuoromme osallistui Joululevyn äänitykseen SULASOL:n Pirkanmaan piirin 12 muun kuoron kanssa.  Vuoden tärkein tapahtuma oli kuoron yhdistetty  85-vuotis-/ itsenäisyyspäivän konsertti 6.12.2012.

Markku Haavisto lopetti kuoron johtajuuden muuton takia 2016 ja kuoro sai jälleen johtajakseen Elina Koivulan. Vuosi 2017 on merkittävä kuorolle sillä kuoro täyttää 90v, tämän kunniaksi kuoro pitää konsertin Nokian Kerholassa 21.10.2017 klo 16:00.

Kuoron toiminta on kärsinyt Covid 19 bandemiasta ja siitä johtuvista rajoituksista vuosina 2020 ja 2021, vuonna 2021 pääsimme kuitenkin järjestämään perinteisen itsenäisyyspäivän konserttimme.

Vuoteen 2022 tähtäämme toiveikkaina siitä että voimme jälleen esiintyä kuulijoillemme ihan livenä. Kuoro kylläkin kaipaa uusia laulajia joukkoonsa.